vineri, 22 ianuarie 2010

Echipă

Fiecare persoană este unică şi satisfacţia fiecăruia este … personalizată. Se pot obţine rezultate mult mai bune prin contact direct, personalizat, intre manager şi subordonat. Oamenii cu care lucrăm au fiecare problemele lor, zile proaste şi zile bune, iar într-un proiect trebuie să ţin cont că lucrez cu doi colegi (din care unul tocmai s-a certat cu iubita) ci nu cu două … resurse! De asemene, de cele mai multe ori angajaţii nu părăsesc companii, ci părăsesc manageri. Un program adecvat de cursuri “soft skills” pentru manageri ar rezolva multe probleme. Trebuie pus un accent deosebit pe comunicarea unu-la-unu, prin care să cunosc (pe cât posibil) aspiraţiile şi problemele celor cu care lucrez (să pot să-i intreb ce a făcut echipa favorită la baschet, să-i spun LA MULTI ANI de ziua lui înainte ca el să trimită mesajul “poftiţi la bomboane”, etc.) Să ştiu clar ce-l motivează să lucreze mai bine. (Iar dacă răspunsul e “banii”, este deja prea târziu.) Alte idei: contact direct cu clientul, participare la o conferinţă de specialitate, certificări, lucrul de acasă, o zi (jumătate de zi liberă) după eforturi deosebite, un “business lunch” la birou când echipa lucrează în weekend (obligatoriu, cu prezenţa managerului), etc. Dar revin, cel mai important este ca managerul să-şi cunoască foarte bine, prin contact direct, fiecare coleg de echipă (ci nu doar ca “head count”). De multe ori un “Cum te simţi astăzi?” (dar spus din inimă, cu timp rezervat pentru a asculta, şi a auzi!, răspunsul primit) înseamnă mult mai mult decât o primă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu