duminică, 15 iulie 2018

File de agendă: Duminică 15 iulie 2035

Cum nu am nimic planificat pentru astăzi, am încercat să dorm mai mult de dimineață, însă bot-pisica nu mi-a dat pace: e programată să mă scoale în fiecare zi la 6:00 ca să-i dau de mâncare (de fapt, să mă fac că-i dau de mâncare, căci funcționează cu energie din microunde). Am încercat, de câteva ori să o deconectez în astfel de zile, dar am primit o amendă destul de consistentă de la BaPBaC (Bot-asociația de Protecție a Bot-animalelor de Companie).

Așa că, vrând-nevrând, mă ridic din pat și mă apuc de rutina zilnică. Va trebui să rezolv problema automatizării apartamentului, căci, de patru zile, nu am contact cu exteriorul decât pe linia de urgență (fără semnal video, conectată doar la 112 și limitată doar la informații strict necesare menținerii vieții). Habar nu am dacă afară e cer senin sau ploaie. (Și presupun că e dimineață, căci m-a sculat Bot-pisica!)

Acum 4 zile s-a dat o alertă de furtună solară majoră și întregul oraș, fiecare apartament, a fost total izolat de exterior. După 4 ore totul ar fi trebuit să reintre în normal, dar se pare că o parte din roboții de la Uzina Energetică au refuzat volumul mare de muncă necesar pe motiv că nu au mai fost în revizie și curățare generală de mai bine de 3 ani. Așa că peste jumătate de oraș a rămas în modul de calamitate majoră. Noroc că Planul Centralizat de Supraviețuire de Urgență funcționează în parametri normali. (Totuși, după patru zile, dieta pe biscuiți cu cereale și apă vitaminizată a devenit de-a dreptul ...)

...

Melodia suavă de trezire prinde viață. Pisica torcătoare se întinde leneș în culcușul de peste noapte şi vine să-mi spună, în felul ei (cu o lăbuță dată ușor peste mână), că este vremea de sculare. Se grăbește spre bucătărie și miaună catifelat cerându-și tainul în castronelul de mâncare.

Îmi dau seama că iar am avut unul din coșmarurile tehnicii absurde. Noroc cu Marea Revoluție spre Natură din 2025, când, după o cădere majoră a rețelelor inteligente de calculatoare (soldată, din păcate, cu enorm de multe pierderi de vieți), toată nebunia spre robotizare și inteligență artificială a fost domolită.

Se anunță o nouă zi cu soare.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu